על בית הספר

מבחי

מתעניינים בבית הספר? רוצים להכיר את הצוות? כאן תוכלו למצוא את כל המידע אודותינו.
במידה ויש עוד שאלות אתם תמיד מוזמנים ליצור איתנו קשר.

ביה"ס ליידי דיוויס ירושלים, פועל תוך דגש על הטיפול בפרט, התייחסות אישית לצרכי התלמיד, כישוריו ויכולתו. 
מחווית כישלון שהתלמיד חווה בעבר בית הספר מוביל להצלחה אישית והישגים בלימודים. 
אחד מעקרונות בית הספר הוא הרחבת המסגרת החינוכית מעבר להוראה, תוך דגש על הצד החברתי ערכי. 

בית הספר מונה 170 תלמידים ב-11 כיתות ט' -י"ב.
ניתן להמשיך במסלול הנדסאי י"ג – י"ד.

בבית הספר יש 3 מגמות לבגרות מלאה:
אלקטרוניקה – מערכות אלקטרוניות.
חשמל – פיקוד ובקרה.
מינהל – ניהול עסקי.

בית הספר הרב תחומי ליידי דיוויס ירושלים נמנה על מוסדות הלימוד הטכנולוגיים המובילים בבירה.
לבית הספר מורשת ארוכת שנים של הצטיינות. הישגיהם המרשימים של תלמידינו ובוגרינו באים לידי ביטוי במגוון תחומים, גם לאחר שסיימו לימודיהם והשתלבו בשוק העבודה בתפקידי מפתח בתעשייה, במגזר הפרטי והעסקי.

בבית ספרנו תיכון טכנולוגי ומכללה לטכנאים. בתיכון הטכנולוגי נלמדים לימודים עיוניים לבגרות לצד לימודים מקצועיים במספר מסלולי לימוד: חשמל, אלקטרוניקה, מינהל וחשבונאות.

לתלמידים במגמת חשמל ואלקטרוניקה ניתנת האפשרות להמשיך וללמוד בכיתה י"ג במכללה לטכנאים בבית ספרנו ותואר טכנאי חשמל/אלקטרוניקה מוסמך.

בית ספרנו מהווה בית חם עם אווירה תומכת. הלימודים מתקיימים בכיתות וקבוצות לימוד קטנות.
האקלים החינוכי- משפחתי הינו גורם חשוב בהקניית הידע לתלמיד לצד הקניית ערכים.

צוות בית הספר מקדם בברכה את הבאים בשעריו ומאחל לכל תלמידינו שנת לימודים פורייה.

בכבוד רב,
רפאל אלפסי

טיפוח וחיזוק האמונה האישית של כלל מרכיבי המערכת החינוכית, בתפיסת ביה"ס כמקור איתן למיצוי היכולות האישיות, 

מימוש השאיפות האישיות בתחום ההוראה, הלמידה והחברה.

הפיכת בית ספר לבסיס איתן למיצוי איתן וכר פורה, המחייבת עשייה משותפת של כלל המרכיבים: המורים- התלמידים וההורים.

מטרות ברורות ומשותפות המנתבות את העשייה סביב התלמיד כפרט בעל יכולת אישיות המחייבות טיפול והנחייה אישית לפי צרכי התלמיד.

ייחודו של בית הספר יבוא לידי ביטוי בהדגשת החינוך, ההוראה והלמידה בקרב תלמידי "החינוך המיוחד".

אתגר ההצלחה בקרב אוכלוסיה זו הוא המנוע להגשמת האמונה והערכה של המורה ביכולתו המקצועית, ומימוש שאיפותיו בתחום ההוראה.

 

ההצלחה תיהיה ביכולתינו לעצב תפישה חינוכית ומטרות לימודיות וחברתיות מותאמות ברות יישום, שיבואו לידי ביטוי בגידול מספר התלמידים הנרשמים לבית הספר והניגשים לבחינות הבגרות, וגידול מספר הממשיכים לכיתה י"ג טכנאים.

תקנון בית ספרי
תלמידים יקרים,
על מנת ליצור אוירה לימודית וחברתית, כבוד הדדי והתנהגות ראויה, אציג בפניכם את כללי תקנון בית הספר.
אני מצפה מכל אחד ואחת להתייחס לכללי התקנון בכבוד ולמלא אחר הוראותיו.
אי ציות לאחד הכללים, יגרור אחריו תגובה שתוצג להלן.
*בתגובות לאי ציות התקנון, מופיעים לעיתים שני שלבים ויותר. הכוונה לכל שלב, היא מספר הפעמים של אי הציות לכלל.
התקנון כתוב ברובו בלשון זכר אך פונה גם לתלמידות.

  • תלבושות-
    1.לא מגיעים עם כפכפים (מתייחס לתלמידים ולתלמידות!). במידה ויש בעיה בריאותית המחייבת כפכפים, יש להנפיק אישור רפואי עד 1/9/17.
    2. לא מגיעים עם גופיות ספגטי+ חולצות בטן+ גב חשוף+ מיכנסון קצר

 

  • המצאות מחוץ לכיתה בזמן שיעור.
  • שלב 1: שיחת בירור- תלמיד ומורה של אותו השיעור.
    שלב 2: דיווח מיידי להורים על המקרה ואזהרה לפעם הבאה.
    שלב 3: התלמיד יחזור לבית הספר רק עם הוריו לשיחה עם רכזת החינוך, המחנך והמורה המקצועי.
    3. יציאה משטח בית הספר:
    אין לצאת משטח בית הספר לכל מטרה שהיא.
    שער בית הספר נעול מתחילת היום ועד סופו.
  • שלב 1: יידוע ההורים באותו הרגע על כך שבנם יצא משטח בית הספר ואיסור כניסתו בחזרה.
    שלב 2: התלמיד ייכנס רק עם הוריו לביה"ס.
    יום הלימודים מסתיים לפי מערכת השעות, תלמיד שיעזוב קודם, לא ייכנס למחרת ללא ליווי הוריו.
  •  איחורים:
    בתחילת יום הלימודים,יש להגיע עד 8:30 לבית הספר.

**תלמיד שיגיע לאחר השעה 8:30 ללא אישור רפואי או אישור הורים חד פעמי, ישלים שעת לימודים בסוף היום במרכז הלמידה.

איחור לשיעור: על התלמיד להיכנס לשיעור בעת הצלצול

שלב 1: תלמיד שמאחר יחתים שעת הגעה אצל הרכז התורן באותו יום, ויחזיר את זמן האיחור בסוף יום הלימודים.
שלב 2: תלמיד שמאחר יותר מפעמיים בשבוע, הוריו יקבלו שיחת טלפון שבפעם השלישית- לא יאלצו להגיע עימו על מנת לפתור את הבעיה.
שלב 3: תלמיד שמאחר באופן גורף, הצוות החינוכי יידע את הקב"ס והעברת הטיפול לקב"ס. (קב"ס- קצין ביקור סדיר).

תלמיד שיאחר לשיעור ללא הצדקה- ייאלץ להישאר בסוף יום הלימודים ולהגיש עבודה על נושא השיעור.

  • 5. פלאפונים:
     פלאפונים לאורך כל השיעור יהיו בתיק.
    אין להטעין פלאפונים בזמן שיעור, לא בכיתה ולא בחדרי המזכירות.
    שלב 1: הפלאפון יילקח עד סוף היום.
    שלב 2: הפלאפון יופקד אצל רכזת החינוך למשך 3 ימי לימודים.
    שלב 3: הזמנת הורים לשיחה עם מנהל בית הספר.

 

  • עישון: אסור לעשן בשטח ביה"ס, הדבר אינו חוקי וכל עישון מהווה עבירה על החוק.
  • שלב 1: התלמיד ייצמד לרכזת החינוך לטיפול לפי שיקול דעתה.
    שלב 2: הטלת מטלה חינוכית הקשורה לתופעה, והעברתה לכיתה בשיעור חינוך.
    שלב 3: השעיית התלמיד ליום לימודים.
    *בכל שלב צוות בית הספר יידע את ההורים.

 

  • אלימות מילולית ופיזית:
    כל מקרה של אלימות, פיזית או מילולית, ייבדק בחומרה רבה.
    מנהל בית הספר וצוות העובדים, לא יסבלו מקרי אלימות!
    אין להשתמש בשפה לא הולמת (קללות, איומים וכו')
  • שלב 1: שיחת בירור עם התלמידים המעורבים, ידוע ההורים וטיפול לפי שיקול דעתה של רכזת החינוך.
    שלב 2: השעיית התלמיד והזמנת הורים לפי חוזר מנכ"ל.
    בשני השלבים התלמידים יידרשו להכין עבודה ולהציג אותה בנושא:"אלימות וסכנותיה"
    **כאשר תלמיד ינקוט באלימות פיזית הדבר יועבר למחלקת נוער במשטרה להמשך הטיפול.
  • איסור הבאת חפצים מסוכנים ונישאתם(נפצים וכ'ו)
  • שלב 1:הזמנת הורים והשעיית התלמיד .
    שלב 2: ידוע גורמי המשטרה באירוע.
  • נוכחות בטקסים (יום הזיכרון,יום השואה, יום הזיכרון ליצחק רבין)
    יום שבו נערך טקס, הוא יום לימודים רגיל! על כל התלמידים להגיע לטקסים בקביעות בחולצה לבנה. תלמיד שלא יהיה נוכח בטקס יכנס לבית הספר למחרת רק עם ליווי הורים ושיחה עם מנהל בית הספר.
  • יש להגיע לשיעורי הספורט עם הציוד הנדרש:
    בגדי ספורט ונעלי ספורט. טיפול ייעשה לפי שיקול מורה הספורט ורכזת החינוך.
  • על התלמיד להגיע עם תיק לימודים וכל הציוד הנדרש. תלמיד שלא יגיע עם תיק לבית הספר לא יורשה להיכנס באותו היום.
    אופניים חשמליות והוברבורד: רצוי לא להגיע לבית הספר עם אופניים חשמליות והוברבורד. תלמיד שבכל זאת בוחר להגיע הוריו יחתמו שאם הרכוש יינזק אין לבית הספר אחריות על כך. חל איסור להשתמש בזה בהפסקות. במידה ויעשה שימוש באופניים חשמליות ובהוברבורד בהפסקות ייאסר על התלמיד להגיע עם זה לבית הספר.

מאחלת לכולנו שנת לימודים פורייה,
פרנקו אדווה

רכזת חינוך ומשמעת

המגמות שלנו

רוצים ללמוד על כל המגמות שלנו? מוזמנים לקרוא בדף המגמות.

מבנה ארגוני

הנהלה

  • רפאל אלפסי

    מנהל בית הספר
  • אשר להב

    סגן מנהל בית הספר
  • תהילה ניסן

    רכזת שכבות ט'-י'
  • איה נעים

    רכזת שכבת י"א
  • עדי גולן

    רכזת שכבת י"ב
  • אדוה פרנקו

    רכזת חינוך
  • רעות כהן גולני

    יועצת בית הספר
  • חזי משה

    רכז בחינות ובגרויות

עובדי מינהלה

  • רחל באשי

    מזכירת מנהל בית הספר
  • אורנה הרלינג

    מנהלנית
  • מרתה אהרון

    מזכירה פדגוגית

טפסים ואישורים

ריכזנו עבורכם את כל הטפסים והאישורים במקום אחד. אנא קראו בעיון ועקבו אחר ההוראות.